Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Hezkých pár let jsem dělal ředitele na základní škole. Viděl jsem, jak žijí úspěšní žáci, kolik radosti jim život přináší. Také jsem však viděl, kolik je žáků neúspěšných. Ačkoli jsme se i jim snažili dávat šance, týkalo se to zejména mimoškolních aktivit. Většinou však žák – čtyřkař neměl moc důvodu k radosti ve škole. Neměl, jak ukázat, že i on je v něčem dobrý.
Když jsem před pár lety přišel na školu střední, jeden z mých hlavních cílů byl ten, abychom vychovávali žáky, kteří budou umět svoje řemeslo. Žáky, kteří budou moci být na sebe hrdí. Žáky, kteří poznají radost, štěstí či euforii.
Aby se tento úkol podařilo plnit, bylo potřeba připravovat žákům dobré podmínky pro výuku nejen teoretickou, ale i praktickou. Ruku v ruce s tím však musí přijít píle a touha chtít od samotných žáků.
Proč o tomto všem píši? V uplynulých dnech se nám totiž podařilo několik husarských kousků, které znamenaly obrovskou radost nejen pro naši školu, ale zejména pro žáky samotné. Úspěchy v soutěžích Gastro Hradec Králové (Mistrovství ČR s mezinárodní účastí) a Gastro Poděbrady přišly trošku nečekaně. Naši školu totiž reprezentovali i žáci, kteří dříve tolik nevynikali. Dokonce jsem si vyslechl diskusi, která tyto naše žáky mírně řečeno hanebně označovala za slabé (přiznávám, že mě to hodně vytočilo). A zde je právě podstata věci, neboli „jádro pudla“. Oni ti naši žáci pod výborným vedením učitelů na sobě pracovali, tvrdě dřeli, připravovali se řadu hodin. Zkoušeli a zkoušeli. A to vše nejen v době řádné výuky, ale i mimo rámec školy, často dokonce do pozdních nočních hodin. Řada žáků se připravovala v oboru, který ani nestudují (barmani), a přesto s panem učitelem dokázali svoji přípravu zúročit nad očekávání.
Je pravda, že naše škola ještě nemá některé nejmodernější vybavení, či nejluxusnější dekorační materiály. Občas si připadám trošku jako Popelka. Co ale vím jistě? I my to vše jednou mít budeme. Ale hlavní je, že naši žáci se svými učiteli dokáží dosahovat velkých úspěchů. Dokáží dělat čest nejen sobě, ale i celé naší škole. Skoro bych řekl: „Některým navzdory“. Upřímně musím také prozradit, že nehledíme na ostatní, neřešíme jejich neúspěchy a nehaníme jejich úspěchy (tak jako jiní). My jim úspěchy přejeme. Ostatní však pro nás nejsou podstatní. Podstatné je pro nás to, co je u nás. Jsou to naši super – žáci a učitelé, kteří tvoří jeden úspěšný team. Team, který se dokáže učit, připravovat se a kousnout se, když je to třeba. O tom přesvědčili i učitelé, kteří za dva dny prázdnin udělali ve škole tolik práce, že budou všichni v úterý opravdu koukat. Není jediné patro, které by nedoznalo změn. A to vše díky teamu lidí, kteří chtěli a tvrdě pracovali. Je super, že naši učitelé dokáží nejen učit a připravovat úspěšné žáky.
Jak úspěšné? Inu – Gastro Hradec Králové, tři naši soutěžící = jedna stříbrná medaile a dvě bronzové. Gastro Poděbrady – devět soutěžících = 15 medailí! Dvě zlaté, dvě nejvyšší ocenění Lázní Poděbrady, stříbra a bronzové umístění. Úspěchu dosáhli nejen naši cukráři, ale i barmanský team, který v konkurenci 34 profesionálních barmanů obstál na výbornou. Když k tomu přidáme i úspěchy aranžérek před několika týdny, nádherné vystoupení Živého Betlému (obory Předškolní a mimoškolní pedagogika, EP, OIS) či sportovní úspěchy, musím uznat, že tento rok se opravdu daří. Snad se bude dařit i nadále. Již v pátek 25. dubna nám to mohou dokázat svým vystoupením na prknech, která znamenají svět, žákyně PG1.
Rád bych při této příležitosti ještě zmínil obětavost žáků na školních dílnách – cukrářské, lahůdkářské i pekařské. Vždy, když se skupina žáků připravuje na soutěž či když na ni odjede, musí všichni zbylí zvládnout výrobu i za ostatní. Často se jedná o opravdu náročné dny. I tito žáci si zaslouží velikou pochvalu, protože i bez diplomů a ocenění se pustí do výroby dortů, zákusků, pečiva, baget… a vše zdárně zvládnou. Vážení „bezejmenní“ – skládám vám poklonu a děkuji. J
Vážené kolegyně a kolegové, žákyně a žáci, jsem rád, že jsem mohl vidět v tolika očích jiskření radosti. Jsem rád, že se zase jednou ukázalo, že „Na Karmeli“ má šanci každý, kdo se jí chce chopit. Jsem na vás hrdý a jsem rád, že mohu být členem takového teamu. Všem vám děkuji a přeji krásné a pohodové dny nejen velikonoční, ale i ty následující.J
Právě čtete
Další rubriky
Novinky
Přijímací řízení
Nejnovější články
Vánoční slovo ředitele 2024
21. 12. 2024Výborné výsledky naší školy u maturit
18. 11. 2024Karmelské slavnosti 2024
9. 11. 2024Den otevřených dveří 2024/25
30. 9. 2024Učitel/ka informatiky a ekonomiky
17. 9. 2024