SPgŠ a SOŠS Mladá Boleslav

Karanténa

Domů » Novinky » Slovo ředitele » Karanténa

Tento článek vznikl 28. 2. 2020 a byl průběžně doplňován.

25. 6. 2020

Dnešním dnem končíme cyklus v rámci článku karanténa.

Byla to zvláštní doba. Dlouho jsme se s většinou žáků neviděli. To však zítra končí.  Nyní je najednou před námi den, kdy se na zhruba 120 minut sejdeme všichni v naší matičce škole. Opět po více než sto dnech zasedneme do našeho společného prostoru, trošku se ohřejeme, vyfotíme se, dáme “výzo” a “hned” zase půjdeme. A zase nám naše alma mater – příjemná a voňavá osiří a bude v ní smutno, pusto a prázdno. 

Už v ní nebudou slyšet jásavé hlasy a štěbetání na chodbách, už v ní nebudou všude zářit úsměvy slečen a mladíků. Ani vtipné, noblesní a přátelské paní učitelky v ní nebudou.  A co teprve kolegové, statní šohajové. I ti se na dva měsíce vypaří jak pára nad hrncem. Inu, budeme to muset vydržet. Ani vůně pečiva a dalších dobrot už nebude taková. Dva dlouhatánské měsíce bez školy. Ufff…
Přeji vám všem – zaměstnancům a žákům – hodně krásných a slunečných dní, hodně zábavy, spoustu vzrušujících zážitků, nějaké to tajemno a hlavně, ať vše ve vašem životě vždy dobře dopadne a prvního září se zase všichni sejdeme. Mějme se moc fajn – My všichni školou povinní. 
Štefan Klíma

 

21. 6. 2020

Vážená maminko, vážený tatínku, vážení rodiče,
deset měsíců letošního školního roku uplynulo. Čeká nás poslední týden, ve kterém ještě žáci poslední třídy maturují a žáci dvou tříd dělají ústní závěrečné zkoušky.  Děvčata ze třídy PG4 ještě donazkouší “Muzikál z Karmelské střední 4” a natočí jej.

Tento školní rok byl pro všechny – žáky, učitele, rodiče – nejnáročnějším v dlouhé historii posledních desítek let. Snažili jsme se rychle reagovat na situaci po 11. březnu (oproti ostatním školám jsme přijali řadu opatření už v únoru). Zavedli jsme distanční výuku a věřte, že jsme ji neustále ladili a vylepšovali a že se ji snažíme i v posledních dnech ještě upravovat tak, aby byla funkční a smysluplná. Na druhou stranu je také pravda, že jsme museli příliš často měnit různá opatření, neboť MŠMT nebylo školám zrovna nápomocno.
Přesto si myslím, že jsme situaci ustáli a že jsme v rámci možností druhé pololetí zvládli.

Chápu, že rodiče zejména žáků třetích a čtvrtých ročníků měli a mají obavy, zda se vše zvládne. Jsem přesvědčen, že ano, tak jako jsme zatím úspěšně odmaturovali a stejně tak úspěšně zvládáme závěrečné zkoušky.
Již nyní promýšlíme řadu opatření pro příští školní rok. A věřte, budeme připraveni.

Vážení rodiče, chtěl bych Vám všem poděkovat za spolupráci, za trpělivost a za pochopení. Dovoluji si Vám v příloze zaslat Certifikát naší školy. Vážíme si Vás a jsme rádi, že máme tu čest spolupracovat s Vámi a že jste nám svěřili Vaše děti.

V pátek rozdáme našim žákům vysvědčení a začneme připravovat nový školní rok. Žákům nastane zasloužený odpočinek a Vám rodičům snad trocha klidu. Přeji Vám za celý náš sbor pracovníků krásné letní dny, pevné zdraví a těším se s Vámi opět v září na shledanou.
Mgr. Štefan Klíma

18. 6. 2020

Blíží se konec školního roku, který byl naprosto neobvyklý. Vymykal se snad všemu. Od 11. března se škola převtělila do úplně jiné podoby. Možná byla na čas zajímavá. Přeci jen, každá výrazná změna v životě přináší tajemno. Přesto si troufám tvrdit, že po několika týdnech už by všichni (žáci i učitelé) dali ledacos za to, abychom se mohli do školních zdí navrátit. Doba nám přinesla mnoho poznání. Mezi nimi zcela jistě je i to, že nejen bez kamarádů a spolužáků je život svým způsobem takový trochu nijaký. Přiznejme si, že žáci zjistili, že jejich život bez učitelů také není to pravé ořechové. A co vím zcela jistě, tak to je to, že učitelé moc dobře ví, že jejich život bez žáků, bez kontaktní výuky a bez přímých pohledů z očí do očí, je k uzoufání. Vždyť my, učitelé, jsme sem na ten svět přišli právě proto, abychom mohli býti nápomocni našim žákům. Abychom jim předávali své znalosti, zkušenosti a dovednosti. Abychom žákům otevírali dveře za poznáním. Abychom jim pomáhali na jejich cestě životem. A to se nejlépe dělá takzvaně “face to face”. Přesto jsme se všichni snažili tu nelehkou dobu zvládnout co nejlépe.
Od konce května už opět “makáme” přímo ve škole a snažíme se zdolat poslední stupínky školního roku. Větší část závěrečných zkoušek je již za námi a já mohu s potěšením říci, že naši žáci opět nezklamali a že pod vedením svých učitelů závěrečné zkoušky zvládají tak, jak se patří. Dvě třetiny maturantů už mají svoji životní zkoušku za sebou. Jsem moc rád, že i oni využili dobu koronavirovou ke studiu a že se za své výkony před maturitní komisí nemusí stydět. Je pravda, že občas jsme se řádně zapotili :), ale těší mě, že jsme téměř vždy prokázali, že si maturitu zaslouží. 🙂
Zítra nás čekají další ústní závěrečné zkoušky a v dalším týdnu ještě maturity, muzikál a poslední část závěrečných zkoušek. Opět všem moooc držím pěsti a přeji hodně štěstí.
Zvládli jsme také přijímací zkoušky a musím říci, že tak obrovský nápor na naši školu byl vyčerpávající a při rozhodování i velmi psychicky náročný. Jsem rád, že zájem o naši školu je od Děčína až pro Broumov či Tábor. Všechny první ročníky jsou plné až po okraj a kdybychom měli větší školu, mohli bychom přijmout ještě minimálně dvě třídy zájemců.
Je fajn, že se s ostatními žáky také alespoň jednou uvidíme. Bude to v pátek, kdy předáme vysvědčení, nafotíme třídní kolektivy a prohodíme společně mnoho vět. A pak už se naši žáci vrhnou do víru prázdnin, aby načerpali novou energii do dalších “bojů ve školních lavicích”. Já vím, nebudou to boje. Bude to zcela jistě daleko lepší a hezčí období, než to, co jsme prožili v nedávných měsících. Přejme si, aby už nás nic takového nepotkalo a berme celou tu dobu jako ponaučení pro nás pro všechny.
Krásné dny všem. Těším se na vás. Štefan Klíma

 

11. 6. 2020

Fotogalerie ze závěrečných zkoušek

HTML galerie Zonerama
HTML galerie 1

 

 

9. 6. 2020

Dnes máme konečně zcela zásadní zprávu pro všechny dojíždějící žáky. Od 1. září máme k dispozici další domov mládeže s kapacitou 35 dívek. Ta se postupně bude navyšovat a celkově se tak kapacita ubytovaných zvýší na 50 žáků v jednom DM a 39 žáků ve druhém DM.

 

8. 6. 2020

Máme za sebou přijímací zkoušky, které dnes vyvrcholily písemnou částí, tedy testy z matematiky a českého jazyka. Jednalo se o nejnáročnější den v posledním pololetí. Náročná příprava nás stála hodně úsilí, ale nakonec vše klaplo.
Chtěl bych poděkovat všem našim zaměstnancům, kteří dnešní den připravili a zvládli.
Nesmí se zapomínat ani na pracovníky úklidu, kteří poslední týdny pracují 10 hodin denně. Jejich práce je nyní nesmírně náročná. Moc jim děkuji za výdrž a za vše, co pro nás v souvislosti s dezinfekcí školy dělají!
Všem uchazečům o studium v naší škole jsme se snažili vytvořit co nejlepší podmínky pro klidné psaní přijímacích testů. A děkuji i jim, že všechny pokyny plnili a byli nápomocni zvládnutí dnešního dne. Doufám, že všichni byli úspěšní a že kolem 16. června budou mít důvod k oslavě z přijetí na jim vysněný obor. Držíme i nadále všem pěsti.
Pěkné dny všem. Štefan Klíma

 

7. 6. 2020 Pohled do naší školy okem kamery

YouTube player

 

4. 6. 2020

Zítra začínají našim žákům učebních oborů závěrečné zkoušky. Věříme, že všichni uspějí a že ukáží, co vše se za tři roky naučili (a že se toho opravdu naučili). Podrobnosti k závěrečným zkouškám máte ve zprávách od třídních učitelů a všechny termíny v kalendáři školy.

Hodně štěstí všem! Zítra začínáme. Jsme všichni s vámi a držíme vám pěsti, palce….

30. 5. 2020 

DNES PRO MATURANTY

Vážené maturantky, vážení maturanti, v pondělí nám začínám písemná část maturit. Níže vám přikládám obrázek s časovými rozpisy. Buďte prosím dochvilní. Ve společných prostorách školy noste roušku. Myjte si ruce a používejte dezinfekci. Číslo vaší učebny, máte všichni na pozvánce, která vám přišla do mailu. Seznamy budou i na dveřích učeben. Poslouchejte prosím pokyny zadavatelů. Nezapomeňte si přinést povolené pomůcky a občanský průkaz. Po dobu maturit je zastavena stavba ve škole – připravili jsme pro vás nejoptimálnější možné podmínky. Všem vám přejeme, abyste měli nejen štěstí, ale hlavně abyste dokázali přenést na papír vše to, co jste se naučili. Držíme vám pěsti a věříme, že všichni uspějete. Pokuste se odhodit nervozitu někde v ulici před školou. Jsme s vámi 🙂

Štefan Klíma

 

27. 5. 2020

Vážení žáci, MŠMT rozhodlo, že od 8. června se mohou částečně vrátit žáci středních škol k pobytům ve škole. Potřebujeme nyní několik dní na to, abychom zvážili, co by bylo možné zrealizovat, neboť dnes jsme zahájili maturity, kterou budou probíhat až do konce června, k nim se zítra přidávají přijímací zkoušky a následně závěrečné zkoušky. V neděli vás budu informovat, jaké řešení pro vás připravíme. Prvořadým úkolem je zajistit maturity, závěrečné zkoušky a přijímací zkoušky.

Vzhledem k probíhající stavbě jsem rozhodl, že na dny 29. a 30. června vypíši ředitelské volno. Školní rok bude tedy končit 26. června předáním vysvědčení.

Děkuji za pochopení. Štefan Klíma

 

18. 5. 2020 

Korona nekorona, pojďme se podívat, co je nového v naší alma mater. Minulý týden jsme zahájili fyzické konzultace končících ročníků. Aby žáci mohli do školy, instalovali jsme u vstupu do každé učebny dezinfekci. Na toaletách jsou nejen dezinfekční mýdla, ale i papírové ručníky a elektrické osoušeče rukou a samozřejmě také dezinfekce. Všechny šatní skříňky jsou vydezinfikované a prostory odborného výcviku jsou připravené pro nástup žáků.

Mezi tím se mocně pracuje na půdní vestavbě. Ta už má podlahy, opravenou střechu a chystají se sádrokartonové příčky. Rozměr ateliéru bude 32×7 metrů (obvyklý rozměr třídy je 6×10 m). K ateliéru bude navíc k dispozici kabinet a dva sklady. Před vstupem budou mít cukráři a pekaři novou odpočívárnu a samozřejmostí je sociální zařízení. Pomalu se blížíme do poloviny stavby a věřte, že je to tedy fuška. Dnes jsem například řešil s elektrikáři ledkové osvětlení aranžérských vitrín. Bude to paráda a myslím, že tento designový obor se opět posune o dosti dopředu. Také jsem ladil, jakou keramickou pec pořídíme do keramické dílny, která bude součástí ateliéru.

V učebně č. 51 už máme dokončené rozvody elektriky a počítačové sítě. Zítra začneme instalovat nábytek, který bude bezbariérový.

Naopak jsme úplně rozkopali učebnu číslo 21, která se stane kmenovou učebnou budoucích prváků. Učebna byla protkána kilometry jakýchsi drátů, ty se všechny zlikvidují a rozvede se nová elektrika.

Na Karmelce tento týden nainstalujeme ochranné štíty u pultu obsluhy, abychom ochránili naše žáky a paní učitelky. Karmelku otevíráme v pondělí 25. 5. stejně jako naše školní dílny.

Vážení žáci, doufám, že se i nadále pečlivě věnujete distanční výuce, ale že se zároveň učíte i celou řadu pro život důležitých činností, které vám dnešní život přináší. Buďte prosím i nadále tak fajn, jako doposud. Zároveň využijte nevšední šanci pro sportování a relaxaci či pro zušlechťování sebe sama. Věnujte se nejen sobě samým, ale nezapomínejte na kamarády, členy rodiny a zejména na seniory, babičky a dědečky.

Všichni učitelé naší školy i nadále makají na vylepšování výuky a zároveň už chystáme i další modernizaci výuky pro další léta. Bude to určitě zajímavé zlepšení výuky. Věřím, že nás všechny posune zase o kousek dál.

Lidičky, mějte se fajn, i nadále buďte opatrní, ale venku dýchejte a čerpejte energii. Těším se na vás – žáci a učitelé – až se zase všichni uvidíme v normálním školním režimu. Až se konečně rozezní v naší krásné budově smích a výskot, až se konečně po škole budou procházet usměvaví a báječní lidé.

Krásné dny všem přeje Štefan Klíma za celý sbor.

 

15. 5. 2020

Informace pro maturanty – maturita 2020

Na základě vyhlášky č. 232/2020 Sb. ředitel školy vyhlašuje změny v konání maturit.

Termíny maturit:

a/ písemná část MZ:

1.6.2020 DT Ma, Aj

2.6.2020 DT Čj, Nj, Rj, Šj

3.6.2020 DT Ma+

b/ ústní část MZ je přesně vyspecifikovaná v kalendáři školy

Jmenování maturitních komisí zůstává v platnosti.

Povolené pomůcky k písemné části MZ:

DT z Čj: pouze psací potřeby; průkaz totožnosti

DT z Cj: pouze psací potřeby; průkaz totožnosti

DT z Ma: Matematické, fyzikální a chemické tabulky, rýsovací potřeby (tužka, guma, pravítko, trojúhelník s ryskou, úhloměr a

kružítko) a kalkulačka bez grafického režimu, bez řešení rovnic a úprav algebraických výrazů; psací potřeby; průkaz totožnosti

 

Při první docházce na didaktický test a před ústní MZ bude maturant odevzdávat „Čestné prohlášení o neexistenci příznaků virového infekčního onemocnění“. Měření teploty bude prováděno namátkově.

“Kritéria hodnocení” a “Jednotné zkušební schéma” najdete na webu naší školy v sekci “maturity”.

7. 5. 2020 

Směrnice ředitele školy na ochranu zdraví žáků a zaměstnanců ISŠ a SPgŠ, Mladá Boleslav

pro období 11. květen – 30. červen 2020.

Ředitel školy stanovuje následující pravidla, která mají za cíl ochránit zdraví žáků a zaměstnanců školy, a zároveň úspěšně zvládnout závěr školního roku:

  • pedagogům, žákům i provozním pracovníkům dodržovat zásady vydané MŠMT – „Ochrana zdraví a provoz středních škol a konzervatoří pro období přípravy na maturitní a závěrečnou zkoušku a absolutorium v konzervatoři v období do konce školního roku 2019/ 2020
  • žáci přicházejí do školy postupně, vstupují pouze do prostor, které jim jsou určené
  • každá skupina má určenou učebnu a sociální zařízení, nikdo z žáků nevstupuje do prostoru jiné skupiny – porušení tohoto nařízení znamená pro žáka zákaz vstupu do školy
  • před vstupem do školy odevzdají vyučujícímu „Čestné prohlášení o neexistenci příznaků virového infekčního onemocnění“ podepsané zákonným zástupcem žáka nebo zletilým žákem – toto prohlášení odevzdávají žáci při vyklízení šatních skříněk a následně každý první školní den v týdnu – bez tohoto prohlášení nemůže žák vstoupit do školy; žák s příznaky onemocnění nesmí vstoupit do budovy školy!
  • na začátku první konzultace změří pedagogický pracovník všem žákům teplotu bezdotykovým teploměrem (teplota se bude měřit i všem zaměstnancům školy – na sekretariátu školy při jejich příchodu)
  • žáci ve třídách budou sedět po jednom v lavici, od 2. řady dozadu, s maximálními rozestupy od sebe.
  • dezinfekce bude pro přítomné k dispozici na toaletách a na všech chodbách školy (vždy nejméně 2x)
  • žáci budou mít ve všech prostorách školy nasazenou roušku (bude pokrývat ústa i nos), pokud vyučující nerozhodne jinak – porušení tohoto nařízení znamená vyloučení žáka z fyzické přítomnosti ve škole při konzultacích – pokud bude u skupiny v jeden den více než jeden učitel, budou muset žáci mít rouškyna ústech a nose při celém vyučování
  • žáci s sebou budou mít nejméně dvě čisté roušky a sáček na jejich uložení
  • časový rozvrh vyučování určí vyučující – nastavené jsou dvouhodinové konzultační jednotky
  • přestávky žáci tráví v přidělené učebně, dodržují rozestupy a neshlukují se
  • boty odkládají do přidělené šatní skříňky, kde se zároveň přezouvají do vhodné obuvi (zásadně není možný pobyt ve škole ve venkovní obuvi, vše ostatní si odnáší do učebny – žáci si při odchodu ze školy odnáší všechny své věci, včetně přezůvek
  • pracovnicím úklidu nařizuje ředitel školy zabezpečit průběžný úklidu toalet, učeben a společných prostor, včetně dezinfekce
  • domov mládeže škola poskytla záchranářům a armádě, nebudete tedy žákům k dispozici
  • konzultace probíhají přesně dle vydaného rozpisu, který není možno měnit (konzultace mohou být ukončeny dříve)
  • vyučující řídí časté větrání výukových prostor (nejméně 10 minut 2x za vyučovací hodinu)
  • od 11. 5.  bude zahájena konzultační příprava na maturity a závěrečné zkoušky – EPO4, IS4, PG4, OB3, CA3, PEP3 – žáci ostatních tříd pokračují v distanční výuce
  • žákovské skupiny musí být homogenní, o jejich složení rozhoduje ředitel školy
  • pokud bude žák přihlášen na fyzické konzultace, bude jeho povinností se vždy řádně omluvit, pokud  se nebude moci dostavit

 

Základní rozpis učeben:

Každá ze zmíněných tříd bude mít vyčleněný prostor ve škole, v tom se bude pohybovat a do ostatních prostor nebude smět vstupovat:

EPO4 – učebna č. 60, dívky toalety na témže patře, chlapci toaleta na prvním patře u sekretariátu (kabinka a mušle úplně u okna!)

IS4 – učebna č. 29, dívky toalety na témže patře, chlapci toaleta na prvním patře u sekretariátu (kabinka a mušle prostřední!)

PG4 – učebna č. 48, dívky toalety v přízemí, chlapci toaleta na prvním patře u sekretariátu (kabinka úplně u dveří!)

OB3 – učebna č. 45, 44 dívky toalety u CML, chlapci toaleta na prvním patře u sekretariátu (kabinka a mušle úplně u dveří!)

CA3 – učebna č. 64, Aranžérna, dívky toalety na témže patře, chlapci toaleta na prvním patře u sekretariátu (kabinka a mušle úplně uprostřed!)

PEP3 – učebna č. 59, 44 dívky toalety v přízemí, chlapci toaleta na prvním patře u sekretariátu (kabinka a mušle úplně u okna!)

ODBORNÝ VÝCVIK – učebna 44 a cukrářská a pekařská dílna – toalety pouze u dílen!!!

 

 

Od 25. 5. 2020 bude zahájen odborný výcvik – cukrářská a pekařská dílna a Karmelka – ředitel školy zveřejní rozpis žáků, kteří budou vykonávat odborný výcvik nejpozději 20. 5. 2020 (rozpis bude vytvořen tak, že se každý den po dobu jednoho týdne na dílnách budou střídat tři skupiny žáků).

 

Termíny přijímacích zkoušek, maturit a závěrečných zkoušek ředitel školy aktualizoval v kalendáři školy dne 7. 5. 2020 v 19.00 hodin. Pokud MŠMT nerozhodne jinak, jsou tyto termíny platné.

V Mladé Boleslavi 7. 5. 2020                                                                  Mgr. Štefan Klíma, ředitel školy

Vážení žáci, připravili jsme pro vás nejlepší možnou přípravu na maturity a závěrečné zkoušky. Využijte všechny možnosti k tomu, abyste se připravili co nejlépe na životní zkoušku. Přeji všem pilným žákům, aby byli úspěšní, aby jim štěstí přálo a aby červen znamenal pro všechny v naší škole nejlepší dny. Žákům i pedagogům přeji, aby úsměv zářil na jejich lících od radosti a spokojenosti po dobře odvedeném díle. Hodně štěstí. ?

 

6. 5. 2020

Termíny maturit:
Didaktický test z M, AJ … 1. 6. 2020
Didaktický test z ČJ, NJ, RJ … 2. 6. 2020
Matematika + 3. 6. 2020

Termíny obhajob, praktických maturit a ústních maturit, závěrečných zkoušek – ředitel školy aktualizoval v kalendáři školy.

 

3. 5. 2020

Vážené maminky, vážení tatínkové,

ministerstvo školství o víkendu vydalo „Manuál“, podle které ředitelé škol stanoví podmínky pro výuku v období od 11. května do konce školního roku.

„Manuál“ byl velmi očekávaný, leč je v řadě bodů příliš obecný. Splnit všechny pokyny, které jsou na osmi stranách, nebude ani v naší škole vůbec jednoduché.

Z celého textu jednoznačně vyplývá, že ministerstvo školství veškerou odpovědnost přesunulo na ředitele škol. To je do určité míry pozitivní. Má však dvě významná „ale“.

Ředitelé škol potřebují pro své nynější kroky oporu finanční, právní i výkladovou a potřeboval by lépe stanovené mantinely, ve kterých se bude pohybovat. Ty nám však v dokumentu MŠMT nestanovilo.

Většinou se však nyní můžeme spolehnout jen na zřizovatele. Ten bude muset pomoci svým školám s financováním všech nezbytných kroků. Pro naši střední školu jsem dosud zajistil dezinfekci, nano filtry do roušek (zajistil jsem je i pro žáky), papírové utěrky, štíty pro zaměstnance, roušky, rukavice, dezinfekční stroj na čištění prostor, ale třeba i plexi štíty do našich prodejen, což v úhrnu již nyní činí něco přes 100.000,- Kč.

Manuál je však v mnoha bodech příliš obecný a řadu rozhodnutí, zejména stran dezinfekce a příprav či úprav prostor, ponechává na ředitelích škol. Osobně mám rád volnost při rozhodování, je však třeba vše náležitě promyslet.

Velký problém vidím v tom, že manuál určuje školám postupy, které vlastně žádným způsobem nechrání zaměstnance škol. Bude tedy na ředitelích, jak se k problému postaví. Zda nařídí povinné nošení roušek či alespoň štítů. Stejně tak vlastně padá na ředitele rozhodnutí, jakou práci pedagogickým pracovníkům určí.  Učitelský stav všem od března ukazuje, že je tvůrčí, pracovitý, učenlivý, a že chce pro své žáky jen to nejlepší. Vážím si všech takových kolegyň a kolegů.

Osobně jsem řešení promýšlel mnoho a mnoho dní. Proto se přikláním k tomu, že v naší škole budeme pokračovat ve funkční distanční výuce. Pravidelně oslovuji žáky i učitele a zpracovávám zpětnou vazbu. Podle ní distanční výuku upravujeme. Mám zásadu, že co funguje, nemá se zbytečně měnit (a to píši s tím, že jsem člověk, který má ve škole rád vývoj, zlepšování výuky, modernizaci metod…). Navíc současný systém je pro většinu učitelů nesmírně náročný a nemá smysl jej ještě více ztížit. Pro končící ročníky připravíme několikadenní systém osobních konzultací v těchto předmětech – AJ – poslech, odborné předměty a u učebních oborů praktické činnosti. Věřím, že to pro žáky i pro zaměstnance bude to nejlepší. Je chvályhodná snaha MŠMT zpřístupnit končícím ročníkům SŠ přípravu. Co když však tato snaha naopak způsobí pohromu a tito žáci „upadnou do karantény“? Co bude následovat?

Největší problém současného stavu vidím v tom, že MŠMT podle mě stále nemá plán pro případ vývoje různých situací. Před malým okamžikem sice pan ministr sdělil, že příští týden stanoví termín maturit a přijímacích zkoušek, na závěrečné zkoušky ale opět zapomněl. Je však konečně potřeba žákům říci, co se stane, když…. Mít připravené nejen A, ale i plán B, případně C. To by totiž situaci žáků zlepšilo a snížilo by jejich stresový stav (a pravděpodobně i stres rodičů, který naprosto chápu a stojím při vás). S žáky jsem pravidelně v kontaktu a vím tedy, o čem mluvím.

V nadcházejícím týdnu připravím požadované směrnice a nařízení, která umožní žákům končících ročníků vstup do školy. Respektujte prosím tato nařízení, neboť bude vytvořena v zájmu zdraví žáků a zaměstnanců naší školy, ale i v zájmu toho, aby všichni maturanti a žáci třetích ročníků učebních oborů úspěšně ukončili studium na naší škole. Věřte prosím, že všechna opatření činím právě s ohledem na žáky a zaměstnance školy.  Již nyní je jasné, že žáci budou muset mít pro pobyt v naší škole své roušky – vždy minimálně dvě čisté (nepoužité) a potvrzení o bezinfekčnosti.

Vážení rodiče, samozřejmě již připravujeme i vše potřebné pro zdárný průběh maturit, závěrečných zkoušek i přijímacích zkoušek. Mějte prosím důvěru v naši školu a věřte společně s námi, že vše do konce školního roku zdárně zvládneme. Přeji Vám pevné zdraví, štěstí a co nejlepší dny následující. Štefan Klíma

 

3. 5. 2020

Domov mládeže

Na základě rozhodnutí vlády a Středočeského kraje byl náš domov mládeže poskytnut pro ubytování záchranářů. Nebude tedy možné do konce školního roku obnovit provoz na domově mládeže. Děkuji za pochopení.

 

2. 5. 2020

 Cesta do školy a ze školy

Při cestě do školy a ze školy se na žáky vztahují obecná pravidla chování stanovená krizovými opatřeními, zejména:

— Zakrytí úst a nosu ochrannými prostředky (dále jen „rouška“).

— Dodržení odstupů 2 metry v souladu s krizovými nebo mimořádnými opatřeními.

Příchod ke škole a pohyb před školou

Pohyb žáků před vstupem do školy organizuje škola podle těchto principů:

— Minimalizovat velké shromažďování osob před školou; škola je povinna zajistit organizaci pohybu osob před školou.

— Před školou dodržovat odstupy 2 metry v souladu s krizovými nebo mimořádnými opatřeními.

— Pro všechny osoby nacházející se před školou platí povinnost zakrytí úst a nosu.

Vstup do budovy školy nebo školského zařízení

— Vstup do budovy školy je umožněn pouze žákům, nikoliv doprovázejícím osobám.

— Všichni žáci i zaměstnanci školy nosí ve společných prostorách roušky.

— Každý žák bude mít s sebou na den minimálně 2 roušky a sáček na uložení roušky.

— Škola je oprávněna vymezit prostory, ve kterých se žáci mohou pohybovat.

Žák je povinen dodržovat stanovená hygienická pravidla; jejich opakované nedodržování, po prokazatelném upozornění zákonného zástupce v případě nezletilého žáka, je důvodem k nevpuštění žáka do školy, resp. k vyřazení žáka z přípravy.

  • Škola organizuje provoz v šatnách, případně místech určených k odložení svrchního oděvu a přezutí tak, aby se zamezilo setkávání žáků z různých skupin.

V budově školy

  • Přesuny skupin žáků, pohyb na chodbách, návštěvu toalet, společných a venkovních prostor je nutné organizovat tak, aby byly minimalizovány kontakty jak mezi skupinami, tak jednotlivci včetně zaměstnanců školy.
  • Při přesunech je vhodné dodržení odstupů 2 metry vždy, když je to možné (nejméně 1,5 metru).
  • Pokud je to možné, doporučuje se trávit přestávky venku. Před opuštěním třídy si všichni žáci na celou dobu mimo třídu nasadí roušky.
  • Toalety musí být vybaveny tekoucí pitnou vodou, mýdlem v dávkovači, nádobou na dezinfekci a jejím dávkovačem a jednorázovými papírovými ručníky pro bezpečné osušení rukou.
  • Úklid a dezinfekce toalet probíhá minimálně jednou denně.
  • Škola zajistí ve spolupráci se zřizovatelem dostatečné množství dezinfekce.
  • Nádoba na dezinfekci s dávkovačem a jednorázové papírové ubrousky pro bezpečné osušení rukou jsou umístěny před vstupem do školní jídelny (nejsou-li umyvadla), do místnosti určené pro izolaci osoby s podezřením na nákazu COVID 19 a před vstupem na další pracoviště určené pro praktické vyučování, do laboratoří apod.
  • Časté větrání je zásadním preventivním faktorem (minimálně jednou za hodinu po dobu 5 min).
  • Úklidový personál musí být informován a poučen o hygienických zásadách a o potřebě průběžného čištění a dezinfekce povrchů a předmětů.

— Důkladné čištění všech místností, ve kterých se žáci, pedagogové a další pracovníci školy nacházejí, musí být prováděno nejméně jednou denně.

— Dezinfekce povrchů nebo předmětů, které používá zvláště velký počet lidí, musí být prováděna několikrát denně (např. kliky dveří, spínače světla, klávesnice a počítačové myši, místa k sezení ve společných prostorách). Nutné je vyhnout se alergenním prostředkům.

— Odpadkové koše se kontrolují průběžně; vyprázdněny musí být minimálně jednou denně.

 

Ve třídě

  • Neprodleně po přezutí, popřípadě po příchodu do třídy, musí každý použít dezinfekci na ruce. Doporučuje se i předchozí umytí rukou (důkladně 20 až 30 sekund vodou a tekutým mýdlem).
  • Složení skupin stanoví ředitel školy s ohledem na předměty či zkoušky v rámci závěrečné zkoušky, maturitní zkoušky či absolutoria v konzervatořích. O zařazení žáků do skupin rozhoduje ředitel školy.
  • Maximální počet žáků ve skupině je 15 s tím, že je nezbytné dodržet zásadu jeden žák v lavici ve třídě.
  • Připouští se střídání více vyučujících u jedné skupiny žáků, pokud je to nezbytné ve vztahu k přípravě na závěrečnou nebo maturitní zkoušku, nebo absolutorium.
  • V průběhu pobytu ve třídě nemusí žáci ani pedagogové nosit roušku, pokud je zachován rozestup 2 metry (nejméně 1,5 metru). Pokud dochází k bližšímu kontaktu (např. při skupinové práci), musí se roušky nosit i ve třídě.
  • Při sejmutí roušky si každý žák ukládá svou roušku do sáčku.
  • Je nutné zajistit takové rozmístění lavic ve třídě, které umožní dodržet doporučený odstup mezi žáky – 2 metry (nejméně 1,5 metru) – například obrázek v příloze.
  • Žáci si po každém konzultačním bloku vydezinfikují nebo umyjí ruce ve své třídě.
  • V každé třídě je nezbytné často větrat (minimálně jednou za hodinu po dobu 5 min).
  • Škola vede evidenci o docházce žáků do školy.

Základní pravidla pro provádění úklidu

  • Před znovuotevřením školy bude uskutečněn důkladný úklid a dezinfekce všech využívaných prostor.
  • Zvýšení frekvence dezinfekce ploch (s důrazem na místa dotyku rukou).
  • Pro čištění a dezinfekci se používají dezinfekční prostředky, které působí jakoukoliv virucidní aktivitou. Na etiketě je uvedená účinná koncentrace dezinfekčního prostředku a čas působení (min. EN14476 nebo DVV/RKI).
  • Ředění dezinfekčních prostředků musí být prováděno v souladu s návodem.
  • Zvýšená pozornost je věnována také dezinfekci školních lavic, stolů a povrchů, jako jsou např. kliky, vodovodní baterie, klávesnice, dálkové ovládače, telefony, učební pomůcky, čipové systémy, podlahy používaných prostor, WC apod. Po celou dobu platnosti epidemiologických opatření je zakázán suchý úklid.
  • Zajistit dostupnost nádob na likvidaci odpadů bezpečným způsobem (vyjímatelné jednorázové pytle).
  • O zpřísněných podmínkách úklidu musí být poučen úklidový personál.

 

Osoby s rizikovými faktory

Ministerstvo zdravotnictví stanovilo následující rizikové faktory:

1. Věk nad 65 let s přidruženými chronickými chorobami.

2. Chronické onemocnění plic (zahrnuje i středně závažné a závažné astma bronchiale) s dlouhodobou systémovou farmakologickou léčbou.

3. Onemocnění srdce a/nebo velkých cév s dlouhodobou systémovou farmakologickou léčbou, např. hypertenze.

4. Porucha imunitního systému, např. a) při imunosupresivní léčbě (steroidy, HIV apod.),

b) při protinádorové léčbě,

c) po transplantaci solidních orgánů a/nebo kostní dřeně.

 

5. Těžká obezita (BMI nad 40 kg/m2).

6. Farmakologicky léčený diabetes mellitus.

7. Chronické onemocnění ledvin vyžadující dočasnou nebo trvalou podporu/náhradu funkce ledvin (dialýza).

8. Onemocnění jater (primární nebo sekundární).

 

Co dělat v případě, že zaměstnanec školy patří do rizikové skupiny

Do rizikové skupiny patří zaměstnanec školy, který osobně naplňuje alespoň jeden bod uvedený výše nebo pokud některý z bodů naplňuje jakákoliv osoba, která s ním žije ve společné domácnosti.

Doporučuje se, aby zaměstnanci zvážili tyto rizikové faktory, pokud se na ně vztahují, a v případě přítomnosti ve škole pak věnovali zvýšenou pozornost při ochraně svého zdraví.

Ředitel školy zajistí důsledné dodržování hygienických doporučení pro provoz školy a organizaci pobytu žáků ve škole.

Zaměstnanci, včetně zaměstnanců náležejících do rizikové skupiny, i nadále plní pracovněprávní povinnosti vyplývající z pracovněprávního vztahu.

Je-li to organizačně možné, může ředitel školy zaměstnancům patřícím do rizikové skupiny, kteří přichází při výkonu práce do přímého kontaktu s větším množstvím dalších osob, umožnit na jejich žádost úpravu způsobu výkonu pracovních povinností, a to například zajištěním efektivnějších ochranných pomůcek nebo pověřením úkoly souvisejícími se zajištěním vzdělávání na dálku.

Není-li taková úprava pracovních povinností organizačně možná, měl by zaměstnanec doložit, že patří do rizikové skupiny (potvrzením od lékaře), a v návaznosti na to se lze se zaměstnancem dohodnout na poskytnutí neplaceného volna (pracovního volna bez náhrady mzdy nebo platu).

 

Co dělat v případě, že žák patří do rizikové skupiny

Do rizikové skupiny patří žák, který osobně naplňuje alespoň jeden bod (2-8) uvedený výše nebo pokud některý z bodů naplňuje jakákoliv osoba, která s ním žije ve společné domácnosti.

Doporučuje se, aby zákonní zástupci (popřípadě zletilý žák) zvážili tyto rizikové faktory, pokud žák patří do rizikové skupiny, a rozhodli o účasti žáka na vzdělávacích aktivitách s tímto vědomím.

Při prvním vstupu do školy předkládá žák tato prohlášení, která je možné podepsat před vstupem do školy.

Prohlášení u nezletilých žáků je podepsáno také zákonným zástupcem:

— písemné seznámení s vymezením rizikových skupin stanovených Ministerstvem zdravotnictví, a

— písemné čestné prohlášení o neexistenci příznaků virového infekčního onemocnění (např. horečka, kašel, dušnost, náhlá ztráta chuti a čichu apod.).

 

O této povinnosti by měli být zákonní zástupci a zletilí žáci ředitelem školy předem informováni (v rámci sdělení informace o obnovení osobní přítomnosti ve škole a jejích podmínkách). Pokud zákonný zástupce nebo zletilý žák tyto dokumenty nepodepíše, nebude žákovi osobní účast ve škole umožněna.

 

Neexistuje zde tedy pro zaměstnavatele vyvstávající povinnost vybavit zaměstnance rouškami či jiným ochranným prostředkem dýchacích cest. Z Mimořádného opatření nevyplývá, že by byl prostředek, který brání šíření kapének, osobním ochranným pracovním prostředkem.

 

Vzdělávací aktivity a skupiny žáků

— Střední školy nebo konzervatoře zajišťují vzdělávací aktivity dle mimořádného opatření Ministerstva zdravotnictví pro žáky posledních ročníků střední školy nebo pro žáky 4. ročníků konzervatoří, a to za účelem přípravy na závěrečnou nebo maturitní zkoušku, nebo žáky posledních ročníků konzervatoře za účelem přípravy na absolutorium.

— Je zcela v kompetenci ředitele školy rozhodnout o tom, jaké vzdělávací aktivity a v jakém rozsahu budou realizovány.

— Obsah a formu všech vzdělávacích aktivit je nutno volit tak, aby byla zajištěna hygienická a epidemiologická opatření.

— Vzdělávací aktivity se realizují pro skupiny žáků, které mohou být tvořeny žáky různých tříd. Pokud je to možné, je vhodné vytvořit skupiny ze žáků jedné třídy.

— Maximální počet žáků ve skupině je 15. Vždy musí být splněny podmínky: jeden žák v lavici s rozestupy mezi lavicemi (viz část Ve třídě).

— Složení skupin stanoví ředitel školy s ohledem na předměty či zkoušky v rámci závěrečné zkoušky, maturitní zkoušky či absolutoria v konzervatoři. O zařazení žáků do skupin rozhoduje ředitel školy.

 

Specifická pravidla pro organizaci praktického vyučování

— Pravidla pro dodržování zvýšených hygienických podmínek při organizaci praktického vyučování se aplikují stejně jako pro školu.

— V tomto období bude umožněna realizace praktického vyučování pro žáky posledních ročníků zejména na školních pracovištích v souvislosti s přípravou na závěrečnou nebo maturitní zkoušku.

— Počty žáků na jednoho učitele odborného výcviku se řídí nařízením vlády č. 211/2005 Sb., o soustavě oborů vzdělání v základním, středním a vyšším odborném vzdělání.

— Při realizaci praktického vyučování je nutné dodržovat také zvýšené hygienické podmínky aktuálně stanovené pro provoz jednotlivých pracovišť dle druhu vykonávané činnosti.

 

Současně je potřeba dbát na to, aby mezi žáky navzájem a dalšími osobami účastnící se praktického vyučování docházelo ke kontrolovanému předávání nářadí, měřidel, materiálů a podobně s možným využitím dezinfekce.

— Minimalizují se úkony s vysokou fyzickou náročností, které případně vyžadují osobní hygienu sprchováním apod.

26. 4. 2020

Vážení žáci, ještě jednou děkuji všem třídám za odpovědi na „ředitelský úkol“. Nyní mi dovolte reakci, kterou jsem projednal při video konferenci s naším pedagogickým sborem.

Známkování distanční výuky jsme znovu projednali. Pokud by v nějaké třídě byl problém, prosím, aby mě informovala.

Zadávání úkolů pouze v pondělí – to vypadá na první pohled jako rozumný nápad. Jenže, přišli jsme na to, že by způsobil daleko více problémů než užitku. Chtěl bych tedy opět žákům poradit – domácí úkoly si můžete srovnávat podle různých hledisek – tedy tak, jak vám to vyhovuje. Můžete je srovnat podle toho, jestli jste je již splnili, nebo podle data zadání, či podle data odevzdání. Systém je variabilní.

Když jsme u těch prací a úkolů. Pojďme se na problematiku podívat i očima učitelů. Ti všichni se snaží, připravují materiály, mnohdy v ne úplně optimálních podmínkách (tak jako nemá všichni žáci skvělé připojení či moderní notebook, i učitelé bojují se vším jako žáci). Naštěstí byla naše škola v mnoha ohledech připravena daleko lépe než ostatní školy. Velkou komplikací pro nás učitele je to, že někteří žáci neodevzdají úkol v termínu, nebo nereagují. Dohledávání a dopisování si s takovými žáky zabírá čas, který bychom mohli lépe využít. Pamatujte si to prosím. Děkuji všem těm žákům, kteří vše plní a berou distanční výuku vážně. Těch druhých je bohu dík jen malinko.

Hodnocení druhého pololetí – bude zcela zásadně formativní. Bude vycházet ze známek za únor a březen (do uzavření škol), k tomu se přidá hodnocení za distanční výuku (vývoj žáka) a případně hodnocení z minulého pololetí. Žáci, kteří nepracují, budou hodnocení N a o prázdninách budou muset vše doplnit a budou přezkoušení (a to bych tedy nechtěl ?). Jinak se žádné přezkušování neplánuje!

Po poradě v metodické komisi HV jsme se shodli, že dvě videa týdně je odpovídající počet. Klavír a kytara jsou naukové předměty a je třeba se jim věnovat pravidelně (osobně to vidím na hodinu denně). ? Věřte, že my učitelé HHN poznáme, jak moc kdo hraje. ?

Zveřejňování úkolů u IVP žáků – tam se systémem trošku bojujeme, ale budeme se snažit si problém ohlídat lépe.

Závěrečné zkoušky – losování témat proběhne dne 12. 5. 2020, pokusíme se udělat video přenos, nebo minimálně video nahrávku a výsledky losování ihned zveřejním.

Na pondělí mám domluvenou video konferenci se třídou PG4 na téma maturity a konec školního roku. Nabízím tuto možnost i třídám IS4 a EPO4. Třídám CA3 a PEP3 tuto možnost také nabídneme – probereme jejich ZZ.

Termíny v kalendáři jsou orientační. Čekáme na vyjádření MŠMT. Určitě ale všichni počítejte s tím, že do školy bude možný vstup pouze v roušce. Všude, kde to půjde, bude dezinfekce. Na všech umyvadlech máme dezinfekční mýdlo.  Další okolnosti vyspecifikuji, jakmile nám je stát zveřejní. Pro maturity a ZZ připravíme učebny tak, abychom eliminovali kontakt.

Lidičky, začala uvolňování všech opatření ve společnosti. Nepodlehněte ale vábení a nespoléhejte na to, že už se nic nemůže stát. I nadále musíme být opatrní. Pečujte nejen o sebe, ale nezapomínejte na kamarády, babičky a dědy a na další opuštěné osoby – jim všem je po tak dlouhé době určitě smutno a možná na tom nejsou psychicky úplně nejlépe – věřte, že takový telefonát moc potěší. Vím, jak jste mnozí fajn a jak stále pomáháte. Někteří naši žáci působí i v sociálních ústavech. Dá se očekávat, že další děvčata PG půjdou pomoci do mateřských škol či na první stupně, až to bude potřeba. A já vím, že to všichni zvládnete. Je fajn sledovat, jak jste se se situací popasovali. Věřím, že vše společně zmákneme i v dalších dnech a týdnech. Víme totiž, že se společně na sebe můžeme spolehnout.

Prosím, i nadále platí, že mě můžete kdykoli kontaktovat. Jsem tu pro vás.

Poslední dva dny nám sice počasí nepřálo a sluníčko nás moc neohřálo. Ono se nám ale zítra vrátí. Zkropí nás sice v týdnu „májový“ deštík, ale i ten je třeba. Užijte si ho.

Přeji vám všem závěrem ještě lepší dny, zdraví a také to, aby nás ten odporný virus neohrožoval a nejlépe, aby co nejdříve „vyhasl“. Moc bych si přál, abychom se co nejdříve mohli vrátit všichni společně do naší alma mater (do naší matky školy). Berme to ale i tak, že je to prostě zkouška. A my ji vydržíme a v záři se zase společně sejdeme a rozezvučíme tu naši školičku smíchem a rozpustilým výskotem. Už se na to moc těším. Štefan Klíma

 

25. 4. 2020

ŠATNÍ SKŘÍŇKY 11. – 15. 5. – rozpis zpřístupnění

11. 5.

8.00 – 10.00            APE2

10.00 – 12.00          PEP3

12.00 – 14.00          AR1

14.00 – 16.00          PG4

12. 5.

8.00 – 10.00            CPE1

10.00 – 12.00          ISO2

12.00 – 14.00          CA3

13. 5.

8.00 – 10.00            CP2

10.00 – 12.00          EPO4

12.00 – 14.00          PG2

14. 5.

8.00 – 10.00            IS4

10.00 – 12.00          ISO3

12.00 – 14.00          PG3

15. 5.

8.00 – 10.00            PG1.A

10.00 – 12.00          PG1.B

12.00 – 14.00          IS1

Třídní učitelé žáky žáky své třídy rozdělí tak, aby se nestalo, že všichni přijdou na poslední chvíli.

Žáci budou čekat v prostoru za školou. Do školy je budeme pouštět maximálně po 5, po vyprázdnění skříňky provedete TU kontrolu a klíčky vybere. Upozorňuji, že nesmíte překročit čas. Časový rozpis není možné měnit. Žáci se mohou mezi sebou dohodnout a vypomoci si. Vstup do školy je možný pouze v roušce a rukavicích. Do školy nesmí vstupovat žáci nemocní, v karanténě či žáci, kteří onemocněli koronavirem.

Děkuji a přeji vám všem krásný víkend. V neděli večer vložím reakce na “ředitelský úkol” z toho týdne a další aktuality. Štefan Klíma

20. 4. 2020

     Vážení žáci, začíná nám další týden distanční výuky. Je mi jasné, že se všichni už těšíte do školy, stejně jako my, učitelé. Musíme však ještě vydržet. Jak vidíte, země se pomalu uvolňuje a vše se bude uvolňovat i nadále. Přesto buďte prosím stále opatrní, zejména v malých prostorech s hodně lidmi. Venku naopak dýchejte zhluboka a čerpejte sluneční energii, která do těla dodává tolik potřebný vitamín D.  Zbývá ještě ovoce a zelenina, abyste si zajistili  veledůležitý vitamín C.
V posledních dnech mi přišlo několik dotazů na téma omluvy docházky z dní těsně před uzavřením škol. Prosím, netrapte se s tím, rozhodně nikomu nebudeme ubližovat či ho nějak trestat. Nikomu nebudeme ani dávat neomluvenou absenci.
I učitelé jsou lidé, co mají srdce a duši! A u nás ve škole jsou učitelé chápaví. Osobně samozřejmě činnost sboru neustále koordinuji a všechny takovéto problémy správně vyřešíme. 🙂 Absencí se budeme zabývat v červnu, až se učitelé vrátí do škol.
Dnes jsem celý den vedl pohovory s uchazeči na obor IS. Potěšující je, že o obor je velký zájem a je už jisté, že budoucí třída IS1 bude mít 30 žáků. 🙂 Bylo fajn poslouchat názory uchazečů na adresu naší školy. Zejména proto, že o škole slyší od našich stávajících žáků. Také chválí atmosféru a vzhled naší škol. A to potěší.
Dnes jsme rozhodli, že školní dílny – cukrárna a pekárna, obnoví provoz stejně jako Karmelka v pondělí 1. června. Praxe na dílnách bude organizována v malých 4 členných skupinách tak, aby se postupně vystřídali všichni žáci. 🙂
Lidičky, přeji vám všem příjemné slunečné dny, co nejvíce úsměvů na rtu, co nejvíce dobrých zpráv a moc se na vás všechny (žáky, učitele i ostatní zaměstnance) těším.
Tak na shledanou v lepších dnech. Štefan Klíma

 

15. 4. 2020

Pojďme si rozebrat zásadní informace ke zbytku školního roku platné v tomto okamžiku (stát může průběžně vše upravovat).

1. V naší škole už do konce června nebude probíhat žádná výuka za přítomnosti žáků v budově školy (s výjimkou praxí). Budeme tedy pokračovat v distanční výuce.

2. Do konce dubna připravíme rozpisy důležitých činností.

3. Maturujícím ročníkům bude školní rok ukončen k 30. dubnu. Od 11. května budou moci maturující žáci (nikolive třídy – konzultace budou individuální nebo maximálně ve 4 členné skupině) konzultovat s vyučujícími přípravu k maturitám. Systém konzultací připravíme do konce dubna. Termín písemných maturit sdělí MŠMT. Poté určí ředitel školy dny pro ústní maturitní zkoušky, pro praktické maturity a pro obhajoby.

4. Od 11. května budou moci učni ze třetích ročníků (+ OB3) konzultovat s vyučujícími přípravu k závěrečným zkouškám. Systém konzultací připravíme do konce dubna.

5. V rámci zajištění objektivity a hygienické nezávadnosti ZZ budou suroviny pro praktickou ZZ oborů cukrář a pekař zakoupeny školou. Praktické ZZ oboru prodavač budou probíhat v budově školy.

6. Od 11. května bude možné přijít do školy a odnést si všechny věci ze šatních skříněk. Do konce dubna připravíme rozpis – každé třídě bude určený přesné časové rozmezí.

7. Každý žák, který v rámci zmíněných bodů bude chtít vstoupit do školy, bude muset být vybaven ochrannými pomůckami – rouškou, rukavicemi. Vstup do školy bude možný pouze po předchozí domluvě – pokud bude schválený. Do školy nesmí vstupovat nikdo, kdo je v karanténě, nebo kdo je nemocný Covid virem.

8. Odborný výcvik může být zahájen 1. června. Do konce dubna připravíme řešení, jakým způsobem by odborný výcvik a praxe probíhaly.

9. Maturity a závěrečné zkoušky mohou být zahájeny 1. června.

10. Poslední týden v červnu může být realizovaný “třídnický den”, neboli setkání žáků a jejich třídního učitele. Uvažujeme o takovém setkání “na čerstvém vzduchu”. Rozhodnutí škola učiní do konce května.

Respektujte prosím všechna opatření, která děláme v zájmu zdraví všech našich žáků a zaměstnanců.

Za všechny učitele musím opět napsat, že nám žáci moc chybí. Rádi bychom se už vrátili ke klasické výuce, ale chápeme a respektujeme, že to v tuto chvíli není možné.

Buďte opatrní a rozhodně ještě vydržte a zachovávejte všechna doporučení. Mějte co nejlepší dny. Vrací se nám sluníčko, užijte si ho. Neseďte stále jen u počítače. Choďte ven. Dýchejte :).

A věřím, že i nadále budete pomáhat všem, kdo to potřebují. Nezapomínejte na opuštěné lidičky. Pište a volejte jim i babičkám, dědečkům a dalším příbuzným. Nezapomínejte i na kamarády. I mezi nimi mohou být smutní a opuštění. Ale vy jste fajn a jistě tohle vše víte a děláte.

Jsem v duchu s vámi všemi. Moc mi v opuštěné škole chybíte.

Mgr. Štefan Klíma, ředitel školy 🙂

 

13. 4. 2020

Přeji všem krásné Velikonoce, jejichž poslední den si dnes prožíváme. Zítra nám začínají další školní dny. Mám jednu prosbu na žáky naší školy. Chtěli bychom se v rámci výuky českého jazyka zapojit do jednoho projektu. Ten se jmenuje DOPIS PRO RADOST. Jedná se o psaní dopisů těm nejopuštěnějším lidem v domovech pro seniory a v různých stacionářích. Moc prosím všechny žáky, aby se do tohoto projektu zapojili. Udělejme radost a potěšme babičky, dědy, seniory, kteří se mnohdy dnešních dnů moc bojí. Ukažme, že i výuka může být užitečná. Ukažme opět – po projektu POŠLI TO DÁL, který naše škola zmákla opravdu parádně, že lidičky z naší školy jsou báječní lidé. Věřím, že opět budeme moc být na sebe hrdí a že společně vše dokážeme. Předem děkuji všem žákům, kteří se do projektu zapojí.

Mějte krásné dny a lidičky, ještě to vydržte, buďte opatrní. Prosím. 🙂 Štefan Klíma

 

9. 4. 2020

Pro všechny zaměstnance jsem dnes zakoupil NANO FILTRY DO ROUŠEK. Celkově škola bude mít k dispozici 750 metrů. Nano filtry poskytneme i děvčatům, kterým byla nařízená práce s sociálních ústavech či ve školských zařízeních. Podařilo se nám sehnat i pět bezdotykových teploměrů.
Pokud půjdou žáci do školy v průběhu května, zajistíme všem našim žákům, kteří budou chtít nano filtry do roušek též.
Pro domov mládeže objednáváme “ozonátor” – děkujeme rodičům, že nám tento přístroj sponzorovali.

A ještě krátké povídání:
Abychom byli šťastni, potřebujeme překonávat úskalí. Zvládat náročné věci. Nejlépe ty, které před námi nikdo nezvládl. Ty, které nikdo neudělá za nás. Ty, které nás nutí zatínat zuby a ptát se, jak dlouho to ještě vydržíme. To vytváří lidské štěstí. Zvládnutí uvedených výzev znamená rozdíl mezi přežíváním a žitím. Mezi existencí a životem. Mezi pojmy ZNÁT správnou cestu a JÍT správnou cestou. Štěstí je „jenom“ stav mysli, ale udržet si šťastnou mysl vyžaduje ohromnou sílu.
Tak to přeji sobě i všem ostatním lidem dobrého srdce hodně síly

Štěstí přeje připraveným. Štefan Klíma

YouTube player

 

5. 4. 2020

Vážení rodiče,
zdravím Vás v této nelehké době z ředitelny opuštěné školy. Zvolil jsem tuto formu zejména proto, že na úterý 7. dubna jsme měli naplánované třídní schůzky. Ty jsem musel z pochopitelných důvodů zrušit. Dovolte mi tedy, abych Vás seznámil s aktuálním děním ve škole alespoň touto písemnou formou.

Ještě 10. března ráno nikdo netušil, jak obrovská změna nás, žáky, učitele i Vás – rodiče čeká. Ještě v den uzavření škol jsme se s celým pedagogickým sborem sešli a domluvili jsme, jak začneme praktikovat distanční (domácí) výuku. Nikdo v této republice nemohl být na takovou situaci perfektně připravený. I proto jsme stanovili různá pravidla. Koordinovali jsme činnosti a následně požádali žáky o zpětnou vazbu. Všechny třídy mi napsaly své postřehy. Stejně tak jsem požádal učitele, a i oni vyhodnotili první období. Následovala pedagogická rada, kde jsme celý systém vyladili do dnešní podoby. Po 14 dnech určitě přistoupíme k dalšímu ladění výuky. Vážení rodiče, zajímal by mě i Váš názor a Vaše postřehy. Budu velmi rád, pokud mi napíšete své názory, neboť nám pomohou k ještě lepší distanční výuce. Ta bude podle mých předpokladů pokračovat nejméně do poloviny května.

Osobně bych však byl pro to, aby žáci do školy do konce června už nešli. Vidím to jako velmi riskantní. S tím souvisí i to, že prosazuji následující variantu řešení konce školního roku – distanční výuka do konce června, následně prázdniny v řádném termínu a návrat do školy v září. Maturitní a závěrečné zkoušky zrealizovat v červnu. To by bylo řešení, které by eliminovalo zbytečný stres či zdravotní komplikace žáků či učitelů.

Vážení rodiče, zaznamenal jsem obavy žáků, ale i některých “dospěláků”, jak se vzdělávání zvládne, když jsou školy zavřené. Chtěl bych Vás uklidnit a ubezpečit, že nemám nemenší pochyby o tom, že žáci o nic nepřijdou. Jsem si jistý, že život je aktuálně učí spoustu jiných, velmi důležitých dovedností a postojů, a že výuku zvládneme v dalším období. Všechny naše žáky připravíme na další životní zkoušky (maturity, závěrečné zkoušky…). Jsem přesvědčen i o tom, že žáci vše zvládnou. Uděláme pro to všechno, co umíme. A děláme to již nyní. Opakujeme a prohlubujeme dosavadní znalosti a dovednosti. Již nyní připravujeme celou řadu kroků do budoucna – různé specializované semináře maturitních a odborných předmětů. Na našem webu máme desítky tisíc stran materiálů, které žákům poskytujeme. A počty dokumentů nestále učitelé navyšují.

Vážení rodiče, nebojte se ani toho, jak budou Vaše ratolesti hodnocené. Možností je několik, ale zcela jistě jsme schopni žáky hodnotit, a to hlavně objektivně a spravedlivě. Mimořádná situace si žádá mimořádné kroky. I proto si umím představit, že přihlédneme k pozitivní minulosti žáka. V naší současné činnosti samozřejmě přihlížíme i k tomu, že každý žák má různé možnosti. Je jen potřeba, aby žáci s námi komunikovali. A věřte, jsme hlavně lidé. Lidé se srdcem a s touhou po spravedlnosti, lidskosti a pozitivním hodnocení.

Vážení rodiče, nejsem příznivcem toho, že by se v současné složité situaci měli žáci přetěžovat. I proto se snažím sbor koordinovat tak, aby se nestávalo, že žáci budou u výuky sedět od rána do večera. Vydal jsem i pokyn, aby byla utlumena výuka méně podstatných předmětů. Velmi si vážím toho, že velká část žáků pomáhá, šije roušky či dělá dobrovolníky. To je v dnešní době důležité. Děkuji všem takovým žákům a jejich rodinám. Máte moji poklonu.

Závěrem bych chtěl pomyslně smeknout klobouk i před mými kolegyněmi a kolegy. Myslím, že tuto těžkou chvíli zvládají a věřte, že mají situaci daleko složitější, než si kdo umí představit. Děkuji celému sboru zaměstnanců naší školy. 

Vážení rodiče, přeji Vám všem a celým Vaším rodinám hlavně pevné zdraví. Ať se Vám ta „potvora Koronavirus“ vyhýbá velikým obloukem. Přeji Vám do dalších dní jen samé dobré zprávy a štěstí a pokud možno co nejklidnější dny. Věřím, že sluníčko nám přinese lepší dny.

Děkuji Vám za spolupráci, velmi si jí vážím. Těším se na setkání s Vámi v lepších časech. Štefan Klíma 

 

30. 3. 2020

Vstup do školy či na DM

Prosím “nelámejte” mě, opravdu nemohu do školy ani na DM až do odvolání nikoho pustit. Chápu všechny, ale je to rozhodnutí, které nemůžeme ovlivnit. Až to půjde, umožníme ve vypsaných časech přístup do obou částí školy.

 

Platby za DM

Platbu na duben (ty by měly být učiněny v těchto dnech) ještě nechte projít a pak pozastavte placení DM. Až to půjde, uděláme vyúčtování a peníze srovnáme. Za březen budeme žákům účtovat jen poměrnou část – 700,- Kč. Pokud se v dubnu nepůjde do školy, nebudeme za duben účtovat nic.

 

Systém zadávání úkolů

Systém bude optimalizován a úkoly budou zadávány už jen v Bakalářích v sekci „domácí úkoly“. Prozkoumal jsem tuto sekci z pohledu žáka a je super variabilní. A to jak v počítačové verzi, tak ve verzi mobilní aplikace. Bylo by dobré, kdybyste i vy – žáci, tuto sekci prozkoumali. Dají se zde rovnat úkoly podle termínu, podle data zadání, podle splnění či nesplnění. Přílohy domácích úkolů budeme ukládat na e-learning. Tento bod ve středu po poradě doplním.

 

Nereagující žáci

I v naší škole máme několik nereagujících žáků. Chtěl bych upozornit, že do školy se sice nedochází, ale ministr školství nevyhlásil prázdniny. Je tedy třeba plnit zadání a úkoly. Pokud nějaký žák nemůže své povinnosti řádně plnit, je třeba, aby kontaktoval svého třídního učitele a situaci řešil.

 

Známkování

V tuto chvíli v naší škole hodnotíme pouze motivačně. Nemusíte se obávat nedostatku známek. MŠMT vydá časem pokyn, jak bude druhé pololetí hodnoceno. Velice pravděpodobně se přihlédne k tomu, jestli žák pracoval v této době, kdy probíhá distanční výuka. Nereagující žáci mohou na konci pololetí obdržet hodnocení = neklasifikován.

 

Nebudeme mít odpovídají znalosti         

Ani tohoto se žáci nemusí obávat. Upravíme následující výuku tak, aby všichni žáci byli odpovídajícím způsobem připraveni na život ve dnech po visu. Nemám nejmenší obavu, že bychom to my – učitelé, i vy – žáci, nezvládli.

 

Příliš mnoho úkolů (připomínka dvou tříd)

Od tohoto týdne bude každý třídní učitel koordinovat úkoly ve své třídě. Bude komunikovat s ostatními vyučujícími. Bude k tomu potřebovat jednoho žáka třídy, který mu vždy nascreenuje stránku s úkoly, protože učitelé tuto sjetinu nemají k dispozici. To Bakaláři neumožňují.

Reakce na tyto body a případné dotazy mi můžete zasílat messengerem nebo na mail . Štefan Klíma

 

26. 3. 2020

Dnes jsem vyvěsil na budovu školy vlajku ČR jako projev obrovské úcty ke zdravotníkům, záchranářům, hasičů, policistům, vojákům, šičkám roušek, prodavačům, řidičům, ale i učitelům, dobrovolníkům a všem dalším “lidičkám”, kteří bojují s tou příšerou, co se o nás pokouší. Za celou naši školu děkujeme všem. Děkujeme a posíláme energii do dalších bojů. Společně to dokážeme, společně vyhrajeme. Štefan Klíma a celá ISŠ a SPgŠ, Mladá Boleslav.

 

Přijímacího řízení pro učební obory – pohovory budou nahrazeny telefonickým rozhovorem s uchazečem. Přijímací řízení maturitních oborů se řídí pokyny státu. Termín bude stanoven 14 dní po obnovení školní docházky.

U oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika bude školní část redukována. TV – zůstane pouze švihadlová školka. VV – práce žáci vypracují den předem doma a přivezou s sebou do školy. HV – zůstane zazpívat rozloženě akord. Čtenářské dovednosti budou posouzeny při pohovoru. Termíny budou každému žákovi načasovány a bude třeba přesně dodržovat časové rozpětí. Taktéž bude třeba si s sebou přivézt veškeré potřebné pomůcky (včetně švihadla). I školní část proběhne až po návratu žáků do škol. 

 

24. 3. 2020

Poslanci dnes upravili některé body školského zákona týkající se maturit, závěrečných zkoušek a přijímacích zkoušek. Legislativní proces ale není u konce. Podrobnosti okomentujeme, jakmile bude vše finálně schválené. Každopádně dnes nikdo neví, kdy se žáci vrátí do škol. Od toho se vše bude odvíjet. Držte se lidičky. 🙂

 

23. 3. 2020

Informace k maturitám, přijímacím zkouškám a závěrečným zkouškám.

Maturity – ruší se písemná práce z ČJ a CJ. Maturity budou zahájeny 21 dní po návratu žáků do škol.

Přijímací zkoušky – proběhnou pouze v jednom termínu, a to 14 dní po návratu žáků do škol. Pozvánky ani další informace zatím CERMAT školám neposkytl, proto je škola ani nemůže uchazečům a rodičům poslat.

Závěrečné zkoušky – budou zahájeny 14 dní po návratu žáků do škol.

Všechny termíny jsou závislé na tom, když se žáci vrátí do škol. Zatím se jedná o návrhy ministra školství, rozhodnout musí poslanci – musí schválit změnu zákona. Další verze může vzniknout poté, když žáci nenastoupí do školy do konce května.

 

22. 3. 2020

Přejeme všem naším žákům a zaměstnancům a jejich rodinám hodně zdraví a hodně moc sil vyrovnat se s nelehkou situací, která civilizaci potkala. 

Zároveň děkujeme všem našim zaměstnancům a žákům za pomoc – mnoho z vás šije roušky, pomáhá v různých organizacích a pomáhají i s donáškou věcí potřebným. Naše škola je i jednou z těch, které mají pohotovost pro případ nouze.

Chápeme, že situace je v mnoha rodinách složitá. Proto se snažíme nastavovat distanční výuku v rozumné míře. Zároveň děláme vše pro to, aby maturanti úspěšně odmaturovali a učni složili závěrečné zkoušky. Hodnocení je v současné chvílí spíše motivační, a tak to má být. Těší nás, že většina žáků plní zadání rychle a správně. Nebojte se však zeptat, pokud bude něco, čemu nerozumíte.

Ještě jednou přejeme všem pevné zdraví, co nejvíce pohody, klid, co nejvíce důvodů pro úsměv na rtu. Odpočívejte, sportujte a načerpejte energii do dalších dní.  A věřte, vše dobře dopadne. Na konci každého tunelu svítí světlo. Po každé odporné bouři zase jednou vysvitne hřejivé sluníčko. 🙂

Štefan Klíma s vedením školy.

 

20. 3. 2020

Opět zdravím všechny naše žáky a zaměstnance. K maturitám a přijímačkám zatím nemám žádné informace, buďte prosím trpěliví. Napíši vám hned, jakmile se cokoli rozhodne. V kalendáři školy sledujte rušení či přesuny akcí. Sportovní kurzy jsou zrušené. Všechny praxe budou přesunuty na příští školní rok.
Chtěl bych vám napsat, žáci, že se stále snažíme ve sboru koordinovat vaši práci. Mám i super zpětnou vazbu, že jste si některé třídy zřídily společné vysílání či mess, a tam spolu komunikujete. Nezapomínejte na svůj kolektiv. Na své kamarády. Je fajn se spolu bavit a vidět se alespoň přes vyspělé technologie. Pomáhejte si navzájem v této nelehké době. Povzbuzujte se. Buďte na sebe hodní. Přichází doba, kdy mnoho věcí bude jinak. Doba, kdy možná většina pochopí, že majetek a peníze nejsou všechno. Mějte oči otevřené a koukejte (na procházkách, či na netu), kolik krásy kolem nás je. Vím, že většina z vás je fajn, že jste lidští, gentlemanští, kamarádští. Nezapomínejte i na svoji rodinu, na to, že rodina je tu právě proto, aby si její členové pomáhali. Rodiče a prarodiče se starali o vás, dnes nastává doba, kdy potřebují pomoc od vás. Pomáhejte třeba i tím, že s mladšími sourozenci uděláte úkoly. Že rodičům ulevíte a zajistíte jim zábavu. Neseďte jen doma a pokud můžete, jděte na louku, kde nikdo není, nasajte čerstvý vzduch do plic a načerpejte energii sluníčka. Vezměte s sebou domácí mazlíčky.
Lidičky, mějte co nejlepší dny. A nezapomeňte na naše heslo – spolu to dokážeme. Spolu vše zvládneme. Současnou situaci, maturity, další život. Klidné dny a co nejvíce sluníčka na další cestě životem. 🙂 Štefan Klíma

 

19. 3. 2020

Ministr školství Plaga předloží zákon, kterým bude chtít posunout termín maturit na dobu, kdy se znovu otevřou školy. V pondělí po tiskové konferenci přineseme podrobnosti.

 

17. 3. 2020

Harmonogram jednotné přijímací zkoušky a maturitní zkoušky je v současné době nezměněn. V případě změny budou aktuální informace zveřejněny na webu školy.

Možnost generovat pozvánky k přijímacím zkouškám zatím není zpřístupněna.  

17. 3. 2020

Nebuďte sobci, noste roušky. Prosím….
A buďte prosím pozitivní, nehledejte senzace a nerozšiřujte je, moc vás o to všechny prosím. 🙂

 

16. 3. 2020

Další platbu za DM prosím ještě proveďte v plné výši, následující platby do odvolání pozastavujeme. Při vyúčtování bude za březen započtena částka 700,- Kč. Přeplatek bude vrácen při vyúčtování v červnu. Děkuji za pochopení. Štefan Klíma

 

15. 3. 2020

Základní informace k pracovní povinnosti žáků a studentů

Na základě usnesení vlády ČR budou mít po dobu trvání nouzového stavu žáci a studenti SŠ, VOŠ a VŠ v oboru sociálních služeb vyhlášenou pracovní povinnost podle zákona č. 240/2000 Sb., krizový zákon, a to z důvodu zajištění péče v zařízení sociálních služeb.
Škol se toto opatření dotýká v tom směru, že musí poskytnout součinnost orgánům krizového řízení a umožnit plnění této povinnosti ze strany žáků a studentů (i kdyby se obnovilo vyučování a pracovní povinnost jim trvala).

75-31-M/01 Předškolní a mimoškolní pedagogika Předškolní a mimoškolní pedagogika 75-31-M/005

Situaci k pracovní povinnosti žáků a studentů upravuje zákon č. 240/2000 Sb., krizový zákon.
Podle tohoto zákona je žák nebo student studující ve výše zmiňovaných oborech studia ve věku od 18 let do věku 62 let povinen
– uposlechnout výzvy k zaevidování se na stanoveném místě z důvodu uložení pracovní povinnosti a
– uloženou pracovní povinnost vykonávat.

V tuto chvíli se jedná pouze o informaci! Kompletní dokument zasílám žákům oboru PG prostřednictvím systému Bakaláři.

 

 

14. 3. 2020

Zkušenost s epidemií na Tchaj-wanu, kde ji zvládli zatím nejlépe:
Řídili se těmito doporučeními:
– Vyhýbejte se místům, kde se shromažďuje velké množství lidí.
– Kdykoliv opouštíte byt, tak pouze s rouškou.
– Pokud kašlete, tak nikdy do dlaní.
– Důležitá je obecně zvýšená hygiena rukou, noste s sebou všude kapesní dezinfekční prostředky.
– Nedotýkejte se očí.
– Nepodávejte si ruce.
– Denně provádějte kontrolu hlavně u starších osob (po nádechu nejméně 10 sekund zadržet dech, pokud nepocítíte potřebu kašle, v plicích nedošlo k nákaze. V případě potíží prosím volejte na příslušné telefonní číslo, zařídíme vše potřebné).
– Pijte jen teplé nápoje (ve shodě s tělesnou teplotou, studené nápoje tělo zatěžují).
– Dbejte na dostatek antioxidantů (vitamíny C, ovoce a zelenina).
– V dopravních prostředcích dodržujte rozestupy.
– Madel v metru a dopravních prostředcích se přidržujte předloktím, nikoli rukama.
– Obecně dbejte, aby ústa a krk byly vlhké, ne suché. Minimálně každých 15 minut vypijte několik doušků tekutiny.

Opatrnost je namístě, panika nikoliv.

Hodně štěstí všem a nezapomeňte, buďte co nejvíce opatrní a nechoďte zbytečně nikam. Odpočívejte, věnujte se rozvoji sebe sama. 🙂 Štefan Klíma

14. 3. 2020

Na základě aktuálních rozhodnutí vlády ČR a v zájmu zdraví zaměstnanců školy rozhodl ředitel školy o okamžitém uzavření školního obchodu Karmelka, a to do odvolání. Děkuji všem za pochopení. Doufám, že nám zachováte přízeň. Štefan Klíma

 

13. 3. 2020

Úřední hodiny pro elektronické řešení různých žádostí:
Úterý 9.00 – 11.00 hodin. Tel.: 326 321 649, nebo e-mail: . Veškerou agendu je možné řešit pouze elektronicky. Vstup do školy není možný. Děkuji za pochopení.

Karanténa se vztahuje na veškerou výuku – tedy i na praxi a odborný výcvik. Pomáhejte si s úkoly navzájem.

Ještě jednou prosím všechny žáky, aby byli velmi opatrní a dodržovali v maximální možné míře karanténu – nepořádali různá setkání, párty a podobně. Jak vidím, nejsou mnozí příliš disciplninovaní. Vydržme to všichni ty dva měsíce. Najděte si doma různé činnosti, snažte se udělat si dny pestré a vyhýbejte se jednotvárnosti. Komunikujte, ale jen elektronicky a telefonicky. Podívejte se doma do knihovniček a uvidíte, že v nich je řada krásných knih. Zpestřete si dny cvičením. Hlavně odežeňte nudu a zároveň minimalizujte pobyt mezi lidmi. Klidné dny, hodně štěstí a pevné zdraví.
Štefan Klíma

12. 3. 2020

Vážení žáci, nepodléhejte prosím různým fámám. Letní prázdniny se nemění a měnit nebudou. Školy i učitelé jsou připraveni zvládnout i třeba dvouměsíční karanténu. Obchody se zavírat nebudou.
Přesto vás všechny prosím, abyste byli v klidu, plňte si svoje povinnosti a nevyhledávejte žádné akce s větším počtem lidí. Nic nepodceňujte – náš národ je bohužel velmi neukázněný, což momentálně situaci spíše zhoršuje.
My učitelé pro vás připravujeme zajímavější systém “dálkové” výuky. Využívejte náš e-learning. Internet vám dnes nabízí nepřeberné množství příležitostí. Měníme systém výuky – vše najdete v Bakalářích v odkaze VÝUKA – domácí úkoly. Vše koordinujeme, aby byl systém vyladěný a aby byl přijatelný.

Zároveň vás moc prosím, nezapomínejte na své babičky a dědečky, pomáhejte jim. Už třeba jen tím, že si s nimi občas popovídáte (třeba telefonem), že jim nakoupíte či seženete to, co potřebují, že jim pomůžete s domácností. Oni jsou dnes ti, kdo se nejvíce bojí, nevycházejí a mohou se cítit velmi osamoceni. Pamatujte, rodiče a prarodiče se vždy starali o nás. Nyní je příležitost jim to vrátit. Myslete na to. Přeji vám všem klidné dny.

 

11. 3. 2020

Vzhledem k očekávané karanténě – uzavření škol – nejméně na 4 týdny jsme provedli úpravy v kalendáři školy. Některé akce jsou zrušené, jiné přesunuté. Zatím považujte nové termíny za předpokládané. Definitivní termíny budou až v okamžiku, kdy stát oznámí ukončení karantény ve školách.

10. 3. 2020

Lidičky, prosím, nenadávejte, nestresujte se, nebuďte na sebe zlí! Přijměme věc takovou, jaká je. Lepší nic nepodcenit a uchránit své blízké. Oprostěte se od sobectví a požitků. Kousněme se a překonejme tu potvoru. Ano, udělaly se chyby – nejdřív panika způsobená novináři, následné zlehčení na “chřipičku”. Teď se to těžko srovnává. Ale věřme, pomáhejme si. Nevyčítejte a nehroťte. Buďme opatrní a vyhrajeme! Hodně štěstí všem.

10. 3. 2020

Vážení rodiče, žáci, čtenáři…vláda dnes rozhodla, že střední školy budou od středy 11. 3. do odvolání uzavřeny. Rozhodnutí se týká všech žáků školy – výuky i odborného výcviku. Podrobnosti budou doplněny. Žáci budou každý den sledovat web, face, kalendář školy a Bakaláře, kam jim budou distribuovány informace a úkoly. Doporučuji všem žákům, aby se nezdržovali v prostorech s více lidmi (nákupní centra, párty…). Domov mládeže bude uzavřen zítra v 8.00 hodin – večeře a snídaně však již dnes není možné zajisti. Karmelka zatím zůstává otevřená. Pozastavujeme však přijímání objednávek. O případném uzavření obchodu rozhodneme během zítřka.
Prosím všechny rodiče, aby v systému Bakaláři potvrdili přijetí zprávy.
Děkuji za pochopení. Štefan Klíma

 

8. 3. 2020

Vážení zaměstnanci a žáci školy, pokud jste vy, nebo příslušníci vaší domácnosti, v uplynulých dnech pobývali v některé ze zemí, kde jsou osoby nakažené koronavirem, či jste cestovali letecky, prosím vás všechny, abyste velmi důkladně zvážili svoji přítomnost ve škole. Všem těmto osobám řádně omluvíme 14 dní mimo školu, zaměstnancům dáme studijní volno či dovolenou – nepřítomnost hlaste třídnímu učiteli či řediteli školy. Uvědomte si prosím, že opatrnosti není nazbyt a že je naší povinností chránit zdraví všech žáků a zaměstnanců. Žáků i s ohledem na blížící se maturity! Všech s ohledem na to, že v každé domácnosti žijí i osoby, které koronavirus může ohrozit. Mějte prosím rozum, odhoďte hrdinství či lehkovážnost a myslete na ostatní. Buďme prosím všichni maximálně opatrní a ohleduplní.

Naše škola již dva týdny provádí každý den sanitaci všech prostor a bude v ní i nadále pokračovat. Dezinfekce máme dostatek. Od úterý bude nově na všech sociálních zařízeních tuhé dezinfekční mýdlo – má vyšší dezinfekční účinnost než současná tekutá. I nadále dbejte na zvýšenou hygienu.

Přeji všem pěkné dny a pevné zdraví. 🙂

Štefan Klíma, ředitel školy

4. 3. 2020

Vážení čtenáři, žáci, rodiče, kolegové,
po jednání s KHS a konzultaci s epidemiologickým oddělením jsem bohužel musel učinit rozhodnutí, které mě vůbec netěší, nicméně ředitel školy má ze zákona povinnost chránit zdraví žáků a zaměstnanců, a proto jsme letošní ročník KARMELSKÝCH SLAVNOSTNÍ přeložili na příští rok. Moc se všem omlouváme za komplikace. Jistě však naše rozhodnutí pochopíte. Akce se podle předpokladů mělo účastnit téměř 400 osob z celé naší ČR. Když k tomu připočítáme 500 osob z naší školy a návštěvníky (obvykle chodí nejméně 500 diváků), jedná se o velké množství lidí.
Ještě jednou se všem omlouvám za komplikace a věřím, že nám zachováte přízeň.
Krásné dny. Štefan Klíma

28. 2. 2020

Upozornění pro všechny žáky školy. V případě, že se žáci školy vrací z lyžování v horských oblastech Itálie z oblasti Benátska a Lombardie, musí ihned po návratu kontaktovat územní pracoviště Krajské hygienické stanice Středočeského kraje podle místa bydliště!!! V žádném případě nesmí bez kontaktu KHS nastoupit do školy!
Všichni žáci, kteří budou žádat o uvolnění ze školy, napíší na žádost i lokalitu, do které míří. Ředitel školy není povinen žáka na ozdravný pobyt uvolnit.
Všechny žáky prosím, aby dodržovali hygienu ve zvýšené míře. Pokud je žák nemocný, je nepřípustné, aby chodil do školy a ohrožoval své spolužáky.
Všem děkuji za pochopení a přeji hezké dny. A lidičky, no stress. 🙂 Štefan Klíma